Emosi: Norhayati Berahim-SOLD OUT


Harga Jual: RM 16.00 ( THIRD PARTY'S COLLECTION)


Kredit to : http://rinntisan.blogspot.com


"Kau biarkan rinduku jatuh berguguran"


Nama Azali dan Alia kedengaran sangat familiar. Rasanya aku dah penah baca novel NB yang menggunakan nama2 ini. Yang pasti kisahnya memang tidak sama langsung dengan kisah2nya yg lain.


Dalam 'Emosi' ini, Alia dan Azali adalah sepupu yang pernah membesar bersama dan Alia trauma semasa dgn Azli di waktu kecilnya kerana ayah Azli suka mendera Alia dan Azli ni sekadar menurut tindakan bapanya. Masa tu dia masih kecil dan nakal.


Ibu saudaranya tak tahan dengan penderaan yg diterima Alia lalu menghantar Alia utk tinggal bersama atuk dan neneknya.


Azli dibesarkan di luar negara oleh ibunya. Azli ni kira jadi manusia la biler mak dia yang didik. Alhamdulillah.


Kepulangan Azli ke kampung dan ke rumah atok dan nenek menggugat ketenangan Alia. Luka lama berdarah kembali. Azli tak menyangka Alia menyimpan dendam zaman kanak2 mereka hingga kini. Lebih menyulitkan keadaan apabila Azli jatuh cinta pada Alia, gadis yang tenang dan baik hati. Haaa cemana ya nak ngorat orang mcm Alia tu?


Azli ni pun satu, masa dah sure nak dapat Alia tu, baru la sibuk nak berkawan dengan Rosiah tu. Dah tau dia tu ada rekod buruk bab2 merosakkan pertunangan orang, yang dok berkawan jugak sapa suruh. Aduih. Part ni memang rasa nak sekeh kepala Azli ngan nozel pam minyak kedai dia tu. eeeee geram aku.

0 Response to "Emosi: Norhayati Berahim-SOLD OUT"

Post a Comment